Seuraa
Tommi Kokkonen
Tommi Kokkonen
University teacher, University of Turku
Vahvistettu sähköpostiosoite verkkotunnuksessa utu.fi
Nimike
Viittaukset
Viittaukset
Vuosi
A Systemic view of the learning and differentiation of scientific concepts
IT Koponen, T Kokkonen
Frontline Learning Research, 2014
212014
One instructional sequence fits all? A conceptual analysis of the applicability of concreteness fading in mathematics, physics, chemistry, and biology education
T Kokkonen, L Schalk
Educational Psychology Review 33 (3), 797-821, 2021
182021
Changes in university students’ explanation models of dc circuits
T Kokkonen, T Mäntylä
Research in Science Education 48 (4), 753-775, 2018
172018
Concept Mapping in Magnetism and Electrostatics: Core Concepts and Development over Time
CM Thurn, B Hänger, T Kokkonen
Education Sciences 10 (5), 129, 2020
152020
Concreteness fading in learning secondary school physics concepts
T Kokkonen, A Lichtenberger, L Schalk
Learning and Instruction, 101524, 2021
132021
Models as Relational Categories
T Kokkonen
Science & Education 26 (7-9), 777-798, 2017
132017
Concepts and Concept Learning in Physics: The systemic view
T Kokkonen
Helsingin yliopisto, 2017
82017
Modelling sociocognitive aspects of students’ learning
IT Koponen, T Kokkonen, M Nousiainen
Physica A: Statistical Mechanics and its Applications 470, 68-81, 2017
72017
Esipuhe
T Kokkonen, M Nousiainen, A Laherto, P Portaankorva-Koivisto
FMSERA Journal 4 (1), i-ii, 2021
52021
Tiedeopetuksen muuttuvat tavoitteet: sisältötiedosta luonnontieteelliseen lukutaitoon
T Kokkonen, A Laherto
Ainedidaktiikka 2 (1), 20-38, 2018
52018
‘Forced to think’—an analysis of how students benefit from online warm-up exercises with feedback
K Kulmala, T Kokkonen, I Kontro
Physics Education 56 (4), 045019, 2021
22021
Complex Dynamic Systems View on Conceptual Change: How a Picture of Students’ Intuitive Conceptions Accrue From Dynamically Robust Task Dependent Learning Outcomes
IT Koponen, T Kokkonen, M Nousiainen
Complicity: An International Journal of Complexity and Education 14 (2), 2017
22017
Complex Dynamic Systems View on Conceptual Change
IT Koponen, TP Kokkonen, MK Nousiainen
Complicity, 2017
2*2017
Dynamic systems view of learning a three‐tiered theory in physics: robust learning outcomes as attractors
IT Koponen, T Kokkonen, M Nousiainen
Complexity 21 (S2), 259-267, 2016
22016
Hullun hommaa-Tieteentekijöiden liiton kysely nuorille tutkijoille
TP Kokkonen, AS Salonen, T Harjumaa
Tieteentekijöiden liitto, 2018
12018
Learning physics concepts: description in terms of relational concepts
T Kokkonen, M Nousiainen
Annual symposium of the Finnish mathematics and science education research …, 2015
12015
Käsitteet ja käsitteellinen muutos tasavirtapiirien kontekstissa
T Kokkonen
12013
Esipuhe
M Hähkiöniemi, T Kokkonen, AL Kähkönen, S Lehesvuori
FMSERA Journal 5 (1), 1-2, 2022
2022
Ammattina nuori tutkija-nuorten tutkijoiden kysely 2017
TP Kokkonen
Tiedepolitiikka 44 (1), 52-56, 2019
2019
Tutut haasteet vuosikymmenestä toiseen
TT Harjumaa, T Kokkonen
Acatiimi: Professoriliiton, Tieteentekijöiden liiton ja Yliopistonlehtorien …, 2018
2018
Järjestelmä ei voi suorittaa toimenpidettä nyt. Yritä myöhemmin uudelleen.
Artikkelit 1–20