Follow
Juulia Räikkönen
Juulia Räikkönen
Post-doctoral researcher, Economic geography, Turku School of Economics, University of Turku
Verified email at utu.fi
Title
Cited by
Cited by
Year
Does satisfaction with package tours lead to successful vacation experiences?
J Räikkönen, A Honkanen
Journal of Destination Marketing & Management 2 (2), 108-117, 2013
882013
20 years of Nordic tourism experience research: a review and future research agenda
P Björk, N Prebensen, J Räikkönen, J Sundbo
Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism 21 (1), 26-36, 2021
362021
Enabling experiences-The role of tour operators and tour leaders in creating and managing package tourism experiences
J Räikkönen
362014
Conceptualizing nature-based science tourism: a case study of Seili Island, Finland
J Räikkönen, M Grénman, H Rouhiainen, A Honkanen, IE Sääksjärvi
Journal of Sustainable Tourism 31 (5), 1214-1232, 2023
312023
Mikä opiskelijoita liikuttaa?–Liikunnan merkitykset ja niiden yhteys koettuun hyvinvointiin ja liikunnan määrään
M Grénman, A Oksanen, E Löyttyniemi, J Räikkönen, K Kunttu
Liikunta & Tiede 55 (2-3), 94-101, 2018
262018
Well-being and wellness tourism–Same, same but different? Conceptual discussions and empirical evidence
M Grénman, J Räikkönen
The Finnish Journal of Tourism Research 11 (1), 7–25, 2015
262015
Making it right the third time? Pursuing satisfaction and loyalty in a double service recovery
J Räikkönen, A Honkanen
Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism 16 (4), 333-351, 2016
142016
Wellness: Elämyksellinen hyvinvointikulutus haasteena kaupalle ja palveluliiketoiminnalle
M Grénman, J Räikkönen, TA Wilska
Kulutustutkimus. nyt 8 (1), 2014
142014
Escaping into sexual play: A consumer experience perspective
S Piha, L Hurmerinta, E Järvinen, J Räikkönen, B Sandberg
Innovation and Impact of Sex as Leisure in Research and Practice, 35-51, 2022
112022
Puzzling out “Toyrism”: Conceptualizing value co-creation in toy tourism
K Heljakka, J Räikkönen
Tourism Management Perspectives 38, 100791, 2021
112021
Matkalla koettuja elämyksiä ja elettyjä kokemuksia: Millainen on hyvä matkailukokemus?
J Räikkönen
Matkailututkimus 3 (1), 27-52, 2007
112007
The experience economy logic in the wellness tourism industry
J Räikkönen, M Grénman
Co-creation and well-being in tourism, 3-18, 2017
102017
Matkailuelämyksiä ilman matkaa? Fokusryhmätutkimus matkailutyyppisestä kulutuksesta osana kuluttajan arkea
J Räikkönen, H Marjanen, AM Kohijoki, I Lahovuo
Matkailututkimus 14 (2), 24-43, 2018
92018
Advancing environmental sustainability through nature-based science tourism: The potential of universities
J Räikkönen, H Rouhiainen, M Grénman, IE Sääksjärvi
Matkailututkimus 15 (1), 67-87, 2019
72019
When nature calls: The role of customer toilets in retail stores
S Piha, J Räikkönen
Journal of Retailing and Consumer Services 36, 33-38, 2017
72017
’Hyvinvointi ja elämyksellinen erikoiskauppa–Wellness liiketoimintamahdollisuutena’
M Grénman, J Räikkönen
Teoksessa Wilska, TA. & Nyrhinen, J.(toim.) Kuluttajat ja tulevaisuuden …, 2020
62020
# Instadolls on staycation–doll dramas narrating popular culture tourism and regional development
K Heljakka, J Räikkönen
Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 1-20, 2023
32023
Exploring the embodied narrations of the city
S Satama, J Räikkönen
International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research 14 (3 …, 2020
32020
Emotion tracking: Possibilities for measuring emotional consumer experiences
J Räikkönen, M Grénman
Emotional, sensory, and social dimensions of consumer buying behavior, 84-107, 2020
32020
Eudaimonia and temperance: A pathway to a flourishing life
M Grénman, O Uusitalo, J Räikkönen
Interdisciplinary Perspectives on Planetary Well-Being, 157-166, 2023
22023
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20