Johdanto K Vehkalahti, S Aapola-Kari Sata nuorta, sata polkua aikuisuuteen: laadullinen seurantatutkimus Nuoret …, 2021 | 145 | 2021 |
Lasten ja nuorten tutkimuksen etiikka H Lagström, T Pösö, N Rutanen, K Vehkalahti Helsinki: yliopistopaino, 2010 | 143 | 2010 |
Lasten haastattelu R Raittila, M Vuorisalo, N Rutanen Tutkimushaastattelun käsikirja, 312-335, 2017 | 115 | 2017 |
Metodologisia haasteita ja kysymyksiä lasten tutkimushaastattelussa P Roos, N Rutanen Journal of Early Childhood Education Research 3 (2), 27-47, 2014 | 88 | 2014 |
An epigenome-wide association study meta-analysis of educational attainment R Karlsson Linnér, RE Marioni, CA Rietveld, AJ Simpkin, NM Davies, ... Molecular psychiatry 22 (12), 1680-1690, 2017 | 87 | 2017 |
Constructing relational space in early childhood education M Vuorisalo, N Rutanen, R Raittila Early Years 35 (1), 67-79, 2015 | 58 | 2015 |
Tensions and challenges concerning ethics on video research with young children-experiences from an international collaboration among seven countries N Rutanen, K de Souza Amorim, H Marwick, J White Video Journal of Education and Pedagogy 3 (1), 1-14, 2018 | 56 | 2018 |
Mitä on vapaa leikki? N Rutanen Lapsuus, lapsuuden instituutiot ja lasten toiminta, 207-226, 2009 | 53 | 2009 |
Pienten lasten jännitteiset leikin tilat alle 3-vuotiaiden ryhmässä N Rutanen Teoksessa K. Karila & L. Lipponen (toim.) Varhaiskasvatuksen pedagogiikka …, 2013 | 47 | 2013 |
Lasten ja nuorten tutkimusetiikan muuttuvat kentät N Rutanen, K Vehkalahti Teoksessa Niina Rutanen & Kaisa Vehkalahti (toim.) Tutkimuseettisestä …, 2019 | 42 | 2019 |
Socio-spatial practices in a Finnish daycare group for one-to three-year-olds N Rutanen Early years 32 (2), 201-214, 2012 | 42 | 2012 |
Lived spaces in a toddler group: Application of Lefebvre’s spatial triad N Rutanen Lived spaces of infant-toddler education and care: Exploring diverse …, 2014 | 35 | 2014 |
Space for toddlers in the guidelines and curricula for early childhood education and care in Finland N Rutanen Childhood 18 (4), 526-539, 2011 | 35 | 2011 |
Expectations and emotions concerning infant transitions to ECEC: international dialogues with parents and teachers EJ White, N Rutanen, H Marwick, KS Amorim, E Karagiannidou, ... European Early Childhood Education Research Journal 28 (3), 363-374, 2020 | 33 | 2020 |
What is best for the child? Early childhood education and care for children under 3 years of age in Brazil and in Finland N Rutanen, K de Souza Amorim, KM Colus, N Piattoeva International Journal of Early Childhood 46, 123-141, 2014 | 32 | 2014 |
Kindergarten space and autonomy in construction–Explorations during team ethnography in a Finnish kindergarten M Vuorisalo, R Raittila, N Rutanen Journal of pedagogy 9 (1), 45-64, 2018 | 31 | 2018 |
Alle kolmivuotiaat paikkansa tuottajina päiväkodissa N Rutanen Journal of Early Childhood Education Research 1 (1), 44-56, 2012 | 30 | 2012 |
Negotiating ethics-in-action in a long-term research relationship with a young child N Rutanen, R Raittila, K Harju, Y Lucas Revilla, M Hännikäinen Human Arenas 6 (2), 386-403, 2023 | 27 | 2023 |
Institutionaaliset siirtymät alle kolmivuotiaista viskareiden ja eskareiden kautta kouluun N Rutanen, K Karila Päiväkodista peruskouluun, 17, 2013 | 27 | 2013 |
Two‐year‐old children as co‐constructors of culture N Rutanen European Early Childhood Education Research Journal 15 (1), 59-69, 2007 | 26 | 2007 |