Seuraa
Niina Rutanen
Niina Rutanen
University of Jyväskylä, Department of Education, Finland
Vahvistettu sähköpostiosoite verkkotunnuksessa jyu.fi - Kotisivu
Nimike
Viittaukset
Viittaukset
Vuosi
Johdanto
K Vehkalahti, S Aapola-Kari
Sata nuorta, sata polkua aikuisuuteen: laadullinen seurantatutkimus Nuoret …, 2021
1432021
Lasten ja nuorten tutkimuksen etiikka
H Lagström, T Pösö, N Rutanen, K Vehkalahti
Helsinki: yliopistopaino, 2010
1432010
Lasten haastattelu
R Raittila, M Vuorisalo, N Rutanen
Tutkimushaastattelun käsikirja, 312-335, 2017
1142017
Metodologisia haasteita ja kysymyksiä lasten tutkimushaastattelussa
P Roos, N Rutanen
Journal of Early Childhood Education Research 3 (2), 27-47, 2014
882014
An epigenome-wide association study meta-analysis of educational attainment
R Karlsson Linnér, RE Marioni, CA Rietveld, AJ Simpkin, NM Davies, ...
Molecular psychiatry 22 (12), 1680-1690, 2017
872017
Constructing relational space in early childhood education
M Vuorisalo, N Rutanen, R Raittila
Early Years 35 (1), 67-79, 2015
582015
Tensions and challenges concerning ethics on video research with young children-experiences from an international collaboration among seven countries
N Rutanen, K de Souza Amorim, H Marwick, J White
Video Journal of Education and Pedagogy 3 (1), 1-14, 2018
562018
Mitä on vapaa leikki?
N Rutanen
Lapsuus, lapsuuden instituutiot ja lasten toiminta, 207-226, 2009
532009
Pienten lasten jännitteiset leikin tilat alle 3-vuotiaiden ryhmässä
N Rutanen
Teoksessa K. Karila & L. Lipponen (toim.) Varhaiskasvatuksen pedagogiikka …, 2013
462013
Lasten ja nuorten tutkimusetiikan muuttuvat kentät
N Rutanen, K Vehkalahti
Teoksessa Niina Rutanen & Kaisa Vehkalahti (toim.) Tutkimuseettisestä …, 2019
422019
Socio-spatial practices in a Finnish daycare group for one-to three-year-olds
N Rutanen
Early years 32 (2), 201-214, 2012
422012
Lived spaces in a toddler group: Application of Lefebvre’s spatial triad
N Rutanen
Lived spaces of infant-toddler education and care: Exploring diverse …, 2014
352014
Space for toddlers in the guidelines and curricula for early childhood education and care in Finland
N Rutanen
Childhood 18 (4), 526-539, 2011
352011
Expectations and emotions concerning infant transitions to ECEC: international dialogues with parents and teachers
EJ White, N Rutanen, H Marwick, KS Amorim, E Karagiannidou, ...
European Early Childhood Education Research Journal 28 (3), 363-374, 2020
332020
What is best for the child? Early childhood education and care for children under 3 years of age in Brazil and in Finland
N Rutanen, K de Souza Amorim, KM Colus, N Piattoeva
International Journal of Early Childhood 46, 123-141, 2014
322014
Kindergarten space and autonomy in construction–Explorations during team ethnography in a Finnish kindergarten
M Vuorisalo, R Raittila, N Rutanen
Journal of pedagogy 9 (1), 45-64, 2018
312018
Alle kolmivuotiaat paikkansa tuottajina päiväkodissa
N Rutanen
Journal of Early Childhood Education Research 1 (1), 44-56, 2012
302012
Negotiating ethics-in-action in a long-term research relationship with a young child
N Rutanen, R Raittila, K Harju, Y Lucas Revilla, M Hännikäinen
Human Arenas 6 (2), 386-403, 2023
272023
Institutionaaliset siirtymät alle kolmivuotiaista viskareiden ja eskareiden kautta kouluun
N Rutanen, K Karila
Päiväkodista peruskouluun, 17, 2013
272013
Two‐year‐old children as co‐constructors of culture
N Rutanen
European Early Childhood Education Research Journal 15 (1), 59-69, 2007
262007
Järjestelmä ei voi suorittaa toimenpidettä nyt. Yritä myöhemmin uudelleen.
Artikkelit 1–20