Seuraa
Leena Maria Heikkola
Leena Maria Heikkola
Professor, UiT, Norway / Senior Lecturer, ÅA, Finland
Vahvistettu sähköpostiosoite verkkotunnuksessa abo.fi - Kotisivu
Nimike
Viittaukset
Viittaukset
Vuosi
Monolingual ideologies confronting multilingual realities. Finnish teachers’ beliefs about linguistic diversity
J Alisaari, LM Heikkola, N Commins, EO Acquah
Teaching and teacher education 80, 48-58, 2019
2872019
Songs and poems in the language classroom: Teachers' beliefs and practices
J Alisaari, LM Heikkola
Teaching and Teacher Education 63, 231-242, 2017
902017
Increasing fluency in L2 writing with singing
J Alisaari, LM Heikkola
Studies in Second Language Learning and Teaching 6 (2), 271-292, 2016
572016
Teaching immigrant students: Finnish teachers' understandings and attitudes
H Vigren, J Alisaari, LM Heikkola, EO Acquah, NL Commins
Teaching and Teacher Education 114, 103689, 2022
342022
Kielellisesti vastuullista pedagogiikkaa ja oppilaan tukemista: Suomalaisten opettajien käsityksiä kielen merkityksestä opetuksessa
J Alisaari, LM Heikkola
Kasvatus 51 (4), 395-408, 2020
332020
Requirements meet reality: Finnish teachers’ practices in linguistically diverse classrooms
LM Heikkola, J Alisaari, H Vigren, N Commins
Journal of Language, Identity & Education, 1-17, 2022
282022
Teachers’ beliefs related to language choice in immigrant students’ homes
J Alisaari, S Sissonen, LM Heikkola
Teaching and Teacher Education 103, 103347, 2021
212021
Linguistically responsive teaching: A requirement for Finnish primary school teachers
LM Heikkola, J Alisaari, H Vigren, N Commins
Linguistics and Education 69, 101038, 2022
172022
Kotoutuminen, kuuluvuus, kielitaito ja kaverit: Opetushenkilöstön huolenilmauksia maahanmuuttotaustaisten oppilaiden osaamisesta ja mahdollisuuksista
J Alisaari, M Kaukko, LM Heikkola
Kasvatus ja Aika 16 (2), 26-46, 2022
172022
The Joys of Teaching: Working with language learners in Finnish classrooms
J Alisaari, M Kaukko, LM Heikkola
Scandinavian Journal of Educational Research 66 (4), 566-579, 2022
152022
How Finnish teachers understand multilingual learners’ language learning
J Alisaari, LM Heikkola
Apples-Journal of Applied Language Studies 14 (2), 2020
122020
Riitänkö minä? Osaanko auttaa? Opettajien huolia maahanmuuttotaustaisten oppilaiden opetuksessa
J Alisaari, M Kaukko, LM Heikkola
112022
Update on recent developments in communication and swallowing in multiple sclerosis
F De Biagi, LM Heikkola, S Nordio, L Ruhaak
International Journal of MS Care 22 (6), 270-275, 2020
112020
Migrant-background student experiences of facing and overcoming difficulties in Finnish comprehensive schools
M Kaukko, J Alisaari, LM Heikkola, N Haswell
Education Sciences 12 (7), 450, 2022
102022
Predictors of object naming in aphasia: does cognitive control mediate the effects of psycholinguistic variables?
LM Heikkola, E Kuzmina, BU Jensen
Aphasiology 36 (11), 1275-1292, 2022
92022
Tää pitäisi piirtää. Tämä tehtävä on kielellisesti vaikea kaikille.
J Alisaari, LM Heikkola, R Harju-Autti
Ainedidaktiikka 6 (1), 2022
92022
Laulamalla sujuvuutta suomenoppijoiden kirjoittamiseen
J Alisaari, LM Heikkola
Kasvatus: Suomen kasvatustieteellinen aikakauskirja 47 (2016): 4, 2016
92016
Kognitiivinen uupumus ja kieli MS-taudissa
LM Heikkola
Semispontaanien narratiivien määrällinen ja laadullinen analyysi. Åbo …, 2017
62017
Finnish teachers’ beliefs about students' home language use
J Alisaari, TR Hurme, LM Heikkola, S Routarinne
Critical Multilingualism Studies 9 (1), 46-76, 2021
52021
# kielitietoisuus# kielellisestivastuullinenopetus# kielellisestivastuullistavaopetus–twiittejä käsiteviidakosta
J Alisaari, R Harju-Autti, LM Heikkola, N Kekki, S Kivipelto
Kieli, koulutus ja yhteiskunta 11 (7), 2020
52020
Järjestelmä ei voi suorittaa toimenpidettä nyt. Yritä myöhemmin uudelleen.
Artikkelit 1–20