Seuraa
Ulla-Maija Sutinen
Ulla-Maija Sutinen
Postdoctoral Research Fellow, Tampere University
Vahvistettu sähköpostiosoite verkkotunnuksessa tuni.fi
Nimike
Viittaukset
Viittaukset
Vuosi
Uncovering consumers’ returning behaviour: a study of fashion e-commerce
H Saarijärvi, UM Sutinen, LC Harris
The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research 27 (3 …, 2017
912017
Creativity, aesthetics and ethics of food waste in social media campaigns
E Närvänen, N Mesiranta, UM Sutinen, M Mattila
Journal of cleaner production 195, 102-110, 2018
712018
Dances with potential food waste: Organising temporality in food waste reduction practices
M Mattila, N Mesiranta, E Närvänen, O Koskinen, UM Sutinen
Time & society 28 (4), 1619-1644, 2019
612019
Mottainai!—a practice theoretical analysis of Japanese consumers’ food waste reduction
N Sirola, UM Sutinen, E Närvänen, N Mesiranta, M Mattila
Sustainability 11 (23), 6645, 2019
372019
Constructing the food waste issue on social media: a discursive social marketing approach
UM Sutinen, E Närvänen
Journal of Marketing Management 38 (3-4), 219-247, 2022
352022
Shop at your own risk? Consumer activities in fashion e‐commerce
UM Sutinen, H Saarijärvi, M Yrjölä
International Journal of Consumer Studies 46 (4), 1299-1318, 2022
302022
Addressing food waste with a socio-cultural approach to social marketing
UM Sutinen
Journal of Social Marketing 12 (2), 256-274, 2022
92022
Epäterveellisten elintarvikkeiden markkinointi lapsille ja nuorille: Tilanne Suomessa ja pelisääntöjä markkinoinnin säätelyyn
M Fogelholm, E Närvänen, M Erkkola, A Lähteenmäki-Uutela, I Kaivonen, ...
Valtioneuvoston kanslia, 2021
42021
Assumptions about consumers in food waste campaigns: A visual analysis
UM Sutinen
Food waste management: Solving the wicked problem, 225-256, 2020
42020
Suomalaisen kuluttajan syyt kotimaisen ja ulkomaisen tuotteen valintaan päivittäistavarakaupassa
UM Sutinen
12015
“Tag a person who loves candy”–sociocultural approach to unhealthy food marketing to adolescents in social media
UM Sutinen, R Luukkonen, E Närvänen
Young Consumers 25 (2), 211-225, 2024
2024
The decaying stuff of the Anthropocene: exploring contemporary trashscapes through ruination
O Pyyhtinen, S Zavos, A Onali, UM Sutinen, N Uusitalo
Digithum, 1-11, 2023
2023
Grocery Retailers’ Approaches to Discussion on the Food Waste Issue on Social Media
UM Sutinen, E Närvänen
The Future of Consumption: How Technology, Sustainability and Wellbeing will …, 2023
2023
LEKTIO: Sosiokulttuurinen näkökulma sosiaaliseen markkinointiin: Ruokahävikkiä vähentämässä
UM Sutinen
2023
The decaying stuff of the Anthropocene
O Pyyhtinen, S Zavos, N Uusitalo, A Onali, UM Sutinen
Digithum: A relational perspective on culture and society, 1, 2022
2022
Jätteen jäljillä
O Pyyhtinen, N Uusitalo, UM Sutinen, S Zavos, A Onali
Politiikasta. fi, 2022
2022
Socio-Cultural Approach to Social Marketing: Fostering food waste reduction
UM Sutinen
Tampere University, 2022
2022
Food waste reduction practices in Japanese consumers’ everyday life: A mobile ethnography
N Sirola, E Närvänen, N Mesiranta, UM Sutinen, M Mattila
Corporate Responsibility Research Conference CRRC 2018, 26, 0
Järjestelmä ei voi suorittaa toimenpidettä nyt. Yritä myöhemmin uudelleen.
Artikkelit 1–18