Seuraa
Hannu Simola
Hannu Simola
Professor of sociology and politics of education
Vahvistettu sähköpostiosoite verkkotunnuksessa helsinki.fi
Nimike
Viittaukset
Viittaukset
Vuosi
The Finnish miracle of PISA: Historical and sociological remarks on teaching and teacher education
H Simola
Comparative education 41 (4), 455-470, 2005
8502005
Fabricating quality in education: Data and governance in Europe
J Ozga, P Dahler-Larsen, C Segerholm, H Simola
Routledge, 2011
4222011
National policy brokering and the construction of the European Education Space in England, Sweden, Finland and Scotland
S Grek, M Lawn, B Lingard, J Ozga, R Rinne, C Segerholm, H Simola
Comparative Education 45 (1), 5-21, 2009
3202009
Changes in Nordic teaching practices: From individualised teaching to the teaching of individuals
I Carlgren, K Klette, S Mýrdal, K Schnack, H Simola
Scandinavian journal of educational research 50 (3), 301-326, 2006
2172006
Shoots of revisionist 1 education policy or just slow readjustment? The Finnish case of educational reconstruction
R Rinne, J Kivirauma, H Simola
Journal of education policy 17 (6), 643-658, 2002
2092002
Abdication of the education state or just shifting responsibilities? The appearance of a new system of reason in constructing educational governance and social exclusion …
H Simola, R Rinne, J Kivirauma
Scandinavian journal of educational research 46 (3), 247-264, 2002
1552002
Paljon vartijat
H Simola
Suomalainen kansanopettaja valtiollisessa kouludiskurssissa, 137, 1860
1481860
Finnish Education Mystery
H Simola
Taylor & Francis, 2014
1422014
A catalog of possibilities: Foucaultian history of truth and education research
H Simola, S Heikkinen, J Silvonen
Foucault’s challenge: Discourse, knowledge, and power in education, 64-90, 1998
1361998
An inevitable progress? Educational restructuring in Finland, Iceland and Sweden at the turn of the millennium
IA Johannesson, S Lindblad, H Simola
Scandinavian Journal of Educational Research 46 (3), 325-339, 2002
1332002
Dynamics in education politics
H Simola, J Kauko, J Varjo, M Kalalahti, F Sahlstrom
Taylor & Francis, 2017
1302017
Koulutusihmeen paradoksit
H Simola
Ostettua aikaa, 14, 2015
1152015
Paljon vartijat: Suomalainen kansanopettaja valtiollisessa kouludiskurssissa 1860-luvulta 1990-luvulle.
HJ Simola
1121997
Quality assurance and evaluation (QAE) in Finnish compulsory schooling: A national model or just unintended effects of radical decentralisation?
H Simola, R Rinne, J Varjo, H Pitkänen, J Kauko
Journal of Education Policy 24 (2), 163-178, 2009
1112009
The paradox of the education race: How to win the ranking game by sailing to headwind
H Simola, R Rinne, J Varjo, J Kauko
Testing Regimes, Accountabilities and Education Policy, 84-105, 2017
1102017
Education governance in transition: An introduction
S Lindblad, IA Johannesson, H Simola
Taylor & Francis Group 46 (3), 237-245, 2002
952002
Lohkoutuva peruskoulu: Perheiden kouluvalinnat, yhteiskuntaluokat ja koulutuspolitiikka
P Seppänen, M Kalalahti, R Rinne, H Simola
Kasvatusalan tutkimuksia 68, 2015
932015
Koulupolitiikka ja erinomaisuuden eetos
H Simola
Kasvatus 32 (3), 290-297, 2001
812001
Valta, uusi yliopistopolitiikka ja yliopistotyö Suomessa: Managerialistinen hallintapolitiikka yliopistolaisten kokemana
R Rinne, A Jauhiainen, H Simola, R Lehto, A Jauhiainen, A Laiho
Suomen kasvatustieteellinen seura, 2012
732012
Didactic closure: Professionalization and pedagogic knowledge in Finnish teacher education
H Simola, O Kivinen, R Rinne
Teaching and Teacher Education 13 (8), 877-891, 1997
731997
Järjestelmä ei voi suorittaa toimenpidettä nyt. Yritä myöhemmin uudelleen.
Artikkelit 1–20