Seuraa
Salla-Maaria Laaksonen
Salla-Maaria Laaksonen
Docent (Adjunct Professor), Senior Researcher, Centre for Consumer Society Research, University of
Vahvistettu sähköpostiosoite verkkotunnuksessa helsinki.fi - Kotisivu
Nimike
Viittaukset
Viittaukset
Vuosi
A call for authenticity: Audience responses to social media influencer endorsements in strategic communication
E Pöyry, M Pelkonen, E Naumanen, SM Laaksonen
Social media influencers in strategic communication, 103-118, 2021
2492021
Tutkimusotteita verkosta
SM Laaksonen, J Matikainen, M Tikka
Otteita verkosta. Verkon ja sosiaalisen median tutkimusmenetelmät, 2013
2002013
Otteita verkosta. Verkon ja sosiaalisen median tutkimusmenetelmät
SM Laaksonen, J Matikainen, M Tikka
Vastapaino, 2013
183*2013
Tutkimuskohteena vuorovaikutus ja keskustelu verkossa
SM Laaksonen, J Matikainen
Otteita verkosta. Verkon ja sosiaalisen median tutkimusmenetelmät, 2013
1652013
Sosiaalinen media ja tutkijan etiikka
M Kosonen, SM Laaksonen, H Rydenfelt, A Terkamo-Moisio
Suomi, 2018
1082018
The datafication of hate: Expectations and challenges in automated hate speech monitoring
SM Laaksonen, J Haapoja, T Kinnunen, M Nelimarkka, R Pöyhtäri
Frontiers in big Data 3, 3, 2020
612020
Social media is polarized, social media is polarized: towards a new design agenda for mitigating polarization
M Nelimarkka, SM Laaksonen, B Semaan
Proceedings of the 2018 designing interactive systems conference, 957-970, 2018
592018
Working the fields of big data: Using big-data-augmented online ethnography to study candidate–candidate interaction at election time
SM Laaksonen, M Nelimarkka, M Tuokko, M Marttila, A Kekkonen, M Villi
Journal of Information Technology & Politics 14 (2), 110-131, 2017
542017
Broadcasting the movement and branding political microcelebrities: Finnish anti-immigration video practices on YouTube
SM Laaksonen, M Pantti, G Titley
Journal of Communication 70 (2), 171-194, 2020
462020
Networked publics as agents of accountability: Online interactions between citizens, the media and immigration officials during the European refugee crisis
M Ojala, M Pantti, SM Laaksonen
new media & society 21 (2), 279-297, 2019
442019
Platformed interactions: How social media platforms relate to candidate–constituent interaction during finnish 2015 election campaigning
M Nelimarkka, SM Laaksonen, M Tuokko, T Valkonen
Social Media+ Society 6 (2), 2056305120903856, 2020
322020
Liberalists and data-solutionists: redefining expertise in Twitter debates on coronavirus in Finland
E Väliverronen, SM Laaksonen, M Jauho, P Jallinoja
Journal of Science Communication 19 (5), 10, 2020
282020
Opposing brand activism: triggers and strategies of consumers’ antibrand actions
E Pöyry, SM Laaksonen
European Journal of Marketing 56 (13), 261-284, 2022
272022
Hybrid narratives: Organizational reputation in the hybrid media system
SM Laaksonen
Helsingin yliopisto, 2017
262017
Faktat nettiin
P Poutanen, SM Laaksonen
Asiantuntijaviestintä sosiaalisessa mediassa. Helsinki: Gaudeamus, 2019
252019
Online news and corporate reputation
N Ravaja, P Aula, A Falco, S Laaksonen, M Salminen, A Ainamo
Journal of Media Psychology, 2015
242015
Brand as a cognitive mediator: investigating the effect of media brands as a structural feature of textual news messages
SM Laaksonen, A Falco, M Salminen, P Aula, N Ravaja
Journal of Product & Brand Management 28 (1), 1-14, 2019
232019
6 Digitaalinen vaaliteltta: Twitter politiikan areenana eduskuntavaaleissa 2015
M Marttila, SM Laaksonen, A Kekkonen, M Tuokko, M Nelimarkka
Eduskuntavaalitutkimus 2015: Poliittisen osallistumisen eriytyminen, 117, 2016
222016
Taitavasti eettistä verkkotutkimusta
SM Laaksonen
Vastuullinen tiede: tutkimusetiikka ja tiedeviestintä Suomessa-sivusto, 2018
212018
Gaming algorithmic hate-speech detection: Stakes, parties, and moves
J Haapoja, SM Laaksonen, A Lampinen
Social Media+ Society 6 (2), 2056305120924778, 2020
192020
Järjestelmä ei voi suorittaa toimenpidettä nyt. Yritä myöhemmin uudelleen.
Artikkelit 1–20