Helena Rasku-Puttonen
Helena Rasku-Puttonen
Professor
Vahvistettu sähköpostiosoite verkkotunnuksessa jyu.fi
Nimike
Viittaukset
Viittaukset
Vuosi
A validation of the classroom assessment scoring system in Finnish kindergartens
E Pakarinen, MK Lerkkanen, AM Poikkeus, N Kiuru, M Siekkinen, ...
Early Education and Development 21 (1), 95-124, 2010
2492010
Developmental dynamics of achievement strategies, reading performance, and parental beliefs
K Aunola, JE Nurmi, P Niemi, MK Lerkkanen, H Rasku‐Puttonen
Reading Research Quarterly 37 (3), 310-327, 2002
1862002
The role of teaching practices in the development of children’s interest in reading and mathematics in kindergarten
MK Lerkkanen, N Kiuru, E Pakarinen, J Viljaranta, AM Poikkeus, ...
Contemporary Educational Psychology 37 (4), 266-279, 2012
1682012
Teachers’ professional identity negotiations in two different work organisations
K Vähäsantanen, P Hökkä, A Eteläpelto, H Rasku-Puttonen, K Littleton
Vocations and Learning 1 (2), 131-148, 2008
1522008
The roles of achievement-related behaviours and parental beliefs in children's mathematical performance
K Aunola, JE Nurmi, MK Lerkkanen, H Rasku-Puttonen
Educational Psychology 23 (4), 403-421, 2003
1522003
Oppijoiden yhteisö, osallisuus ja kasvattajan merkitys
H Rasku-Puttonen
Teoksessa K. Karila, M. Alasuutari, M. Hännikäinen, AR Nummenmaa & H. Rasku …, 2006
1482006
Kasvatusvuorovaikutus
K Karila, M Alasuutari, M Hännikäinen, AR Nummenmaa, ...
Vastapaino, 2006
1432006
Predicting reading performance during the first and the second year of primary school
M Lerkkanen, H Rasku‐puttonen, K Aunola, J Nurmi
British Educational Research Journal 30 (1), 67-92, 2004
1312004
Visualizing communication structures in science classrooms: Tracing cumulativity in teacher‐led whole class discussions
S Lehesvuori, J Viiri, H Rasku‐Puttonen, J Moate, J Helaakoski
Journal of Research in Science Teaching 50 (8), 912-939, 2013
1092013
Lapsen kieli ja vuorovaikutustaidot
ML Koppinen, P Lyytinen, H Rasku-Puttonen
Kirjayhtymä, 1989
1071989
The professional agency of teacher educators amid academic discourses
P Hökkä, A Eteläpelto, H Rasku-Puttonen
Journal of Education for Teaching 38 (1), 83-102, 2012
1042012
Mathematical performance predicts progress in reading comprehension among 7-year olds
MK Lerkkanen, H Rasku-Puttonen, K Aunola, JE Nurmi
European journal of psychology of education 20 (2), 121-137, 2005
982005
Piaget’n ja Vygotskin merkitys varhaiskasvatuksessa
M Hännikäinen, H Rasku-Puttonen
Teoksessa K. Karila, J. Kinos & J. Virtanen (toim.) Varhaiskasvatuksen …, 2001
982001
Is successful scaffolding an illusion?–Shifting patterns of responsibility and control in teacher-student interaction during a long-term learning project
H Rasku-Puttonen, A Eteläpelto, M Arvaja, P Häkkinen
Instructional Science 31 (6), 377-393, 2003
932003
Developing social competence and other generic skills in teacher education: applying the model of integrative pedagogy
P Tynjälä, A Virtanen, U Klemola, E Kostiainen, H Rasku-Puttonen
European Journal of Teacher Education 39 (3), 368-387, 2016
922016
Johdanto: Päiväkoti ja koulu vuorovaikutuksellisina yhteisöinä
M Hännikäinen, H Rasku-Puttonen
Teoksessa K. Karila, M. Alasuutari, M. Hännikäinen, AR Nummenmaa & H. Rasku …, 2006
902006
Projektioppimisen haasteet ja mahdollisuudet
A Eteläpelto, H Rasku-Puttonen
Teoksessa A. Eteläpelto & P. Tynjälä (toim.) Oppiminen ja asiantuntijuus …, 1999
841999
The developmental dynamics of literacy skills during the first grade
MK Lerkkanen*, H Rasku‐Puttonen, K Aunola, JE Nurmi
Educational Psychology 24 (6), 793-810, 2004
832004
Scaffolding through dialogic teaching in early school classrooms
H Muhonen, H Rasku-Puttonen, E Pakarinen, AM Poikkeus, ...
Teaching and teacher education 55, 143-154, 2016
792016
Child-centered versus teacher-directed teaching practices: Associations with the development of academic skills in the first grade at school
MK Lerkkanen, N Kiuru, E Pakarinen, AM Poikkeus, H Rasku-Puttonen, ...
Early Childhood Research Quarterly 36, 145-156, 2016
782016
Järjestelmä ei voi suorittaa toimenpidettä nyt. Yritä myöhemmin uudelleen.
Artikkelit 1–20