Seuraa
Päivi Hökkä
Päivi Hökkä
Tuntematon yhteys
Vahvistettu sähköpostiosoite verkkotunnuksessa jyu.fi
Nimike
Viittaukset
Viittaukset
Vuosi
What is agency? Conceptualizing professional agency at work
A Eteläpelto, K Vähäsantanen, P Hökkä, S Paloniemi
Educational research review 10, 45-65, 2013
12052013
Seeking new perspectives on the development of teacher education: A study of the Finnish context
P Hökkä, A Eteläpelto
Journal of teacher education 65 (1), 39-52, 2014
2502014
How do novice teachers in Finland perceive their professional agency?
A Eteläpelto, K Vähäsantanen, P Hökkä
Teachers and Teaching 21 (6), 660-680, 2015
2422015
Teacher educators' collective professional agency and identity–Transforming marginality to strength
P Hökkä, K Vähäsantanen, S Mahlakaarto
Teaching and teacher education 63, 36-46, 2017
2042017
Teachers’ professional identity negotiations in two different work organisations
K Vähäsantanen, P Hökkä, A Eteläpelto, H Rasku-Puttonen, K Littleton
Vocations and Learning 1, 131-148, 2008
2022008
The professional agency of teacher educators amid academic discourses
P Hökkä, A Eteläpelto, H Rasku-Puttonen
Journal of Education for Teaching 38 (1), 83-102, 2012
1532012
Identity and agency in professional learning
A Eteläpelto, K Vähäsantanen, P Hökkä, S Paloniemi
International handbook of research in professional and practice-based …, 2014
1512014
Miten käsitteellistää ammatillista toimijuutta työssä?
A Eteläpelto, K Vähäsantanen, P Hökkä, S Paloniemi
Aikuiskasvatus 34 (3), 2014
1182014
Ammatillisen toimijuuden ja työssä oppimisen vahvistaminen: Hankkeen taustaa ja lähtökohtia
A Eteläpelto, P Hökkä, S Paloniemi, K Vähäsantanen
Ammatillisen toimijuuden ja työssä oppimisen vahvistaminen–Luovia …, 2014
912014
Emotions in learning at work: A literature review
P Hökkä, K Vähäsantanen, S Paloniemi
Vocations and learning 13 (1), 1-25, 2020
862020
Agency-centred coupling—a better way to manage an educational organization?
P Hökkä, K Vähäsantanen
International Journal of Leadership in Education 17 (2), 131-153, 2014
802014
Recent tensions and challenges in teacher education as manifested in curriculum discourse
P Hökkä, A Eteläpelto, H Rasku-Puttonen
Teaching and Teacher Education 26 (4), 845-853, 2010
772010
Toimijuuden tilat ja tunnot–opettajien muuttuva työ koulutusorganisaatioissa
P Hökkä, K Vähäsantanen, J Saarinen
Teoksessa K. Collin, S. Paloniemi, H. Rasku-Puttonen & P. Tynjälä (toim …, 2010
722010
Professional learning and agency in an identity coaching programme
K Vähäsantanen, P Hökkä, S Paloniemi, S Herranen, A Eteläpelto
Professional Development in Education 43 (4), 514-536, 2017
682017
The reciprocal relationship between emotions and agency in the workplace
PK Hökkä, K Vähäsantanen, S Paloniemi, A Eteläpelto
Agency at work: An agentic perspective on professional learning and …, 2017
682017
Teacher educators amid conflicting demands: tensions between individual and organizational development
P Hökkä
Jyväskylä studies in education, psychology and social research, 2012
682012
Opettajien ammatillinen identiteetti, toimijuus ja sitoutuminen väljä-ja tiukkakytkentäisessä koulutusorganisaatiossa
K Vähäsantanen, P Hökkä, A Eteläpelto, H Rasku-Puttonen
Aikuiskasvatus 32 (2), 96-106, 2012
602012
Emotionally loaded identity and agency in Finnish academic work
J Ursin, K Vähäsantanen, L McAlpine, P Hökkä
Journal of Further and Higher Education 44 (3), 311-325, 2020
582020
Professional agency in a university context: Academic freedom and fetters
K Vähäsantanen, S Paloniemi, E Räikkönen, P Hökkä
Teaching and teacher education 89, 103000, 2020
512020
A novel instrument to measure the multidimensional structure of professional agency
K Vähäsantanen, E Räikkönen, S Paloniemi, P Hökkä, A Eteläpelto
Vocations and Learning 12, 267-295, 2019
492019
Järjestelmä ei voi suorittaa toimenpidettä nyt. Yritä myöhemmin uudelleen.
Artikkelit 1–20