Seuraa
Dr. Johannes Pernaa
Dr. Johannes Pernaa
Associate Professor of ChemEd, Uni. Lecturer at Department of Chemistry, University of Helsinki
Vahvistettu sähköpostiosoite verkkotunnuksessa helsinki.fi - Kotisivu
Nimike
Viittaukset
Viittaukset
Vuosi
Kehittämistutkimus tutkimusmenetelmänä
J Pernaa
Teoksessa J. Pernaa (toim.), Kehittämistutkimus opetusalalla, 9-26, 2013
1452013
Kehittämistutkimus opetusalalla
J Pernaa
PS-kustannus, 2013
792013
Kehittämistutkimus pro gradu-tutkielman tutkimusmenetelmänä
M Aksela, J Pernaa
Teoksessa J. Pernaa (toim.), Kehittämistutkimus opetusalalla, 181-200, 2013
482013
Developing technological pedagogical science knowledge through educational computational chemistry: a case study of pre-service chemistry teachers’ perceptions
J Rodríguez-Becerra, L Cáceres-Jensen, T Díaz, S Druker, VB Padilla, ...
Chemistry Education Research and Practice 21 (2), 638-654, 2020
432020
Kehittämistutkimus: Tieto-ja viestintätekniikkaa kemian opetukseen
J Pernaa
Helsingin yliopisto, 2011
422011
A systematic review of 3D printing in chemistry education–analysis of earlier research and educational use through technological pedagogical content knowledge framework
J Pernaa, S Wiedmer
Chemistry Teacher International 2 (2), 20190005, 2020
352020
Chemistry teachers' and students' perceptions of practical work through different ICT learning environments
J Pernaa, M Aksela
Problems of Education in the 21st Century 16, 80, 2009
312009
The effects of using socio-scientific issues and technology in problem-based learning: A systematic review
J Hernández-Ramos, J Pernaa, L Cáceres-Jensen, J Rodríguez-Becerra
Education Sciences 11 (10), 640, 2021
262021
Model-based design research: A practical method for educational innovations
J Pernaa, M Aksela
Advances in Business-Related Scientific Research Journal 4 (1), 71-83, 2013
232013
Concept maps as meaningful learning tools in a web-based chemistry material
J Pernaa, M Aksela
Concept Mapping: Connecting Educators. Tallinn, Estonia & Helsinki, Finland, 2008
202008
Possibilities and challenges of using educational cheminformatics for STEM education: A SWOT analysis of a molecular visualization engineering project
J Pernaa
Journal of Chemical Education 99 (3), 1190-1200, 2022
192022
Kemian opettajien käsityksiä molekyylimallinnuksen käytöstä opetuksessa
J Pernaa, M Aksela, J Lundell
Kirjassa M. Aksela & J. Pernaa (toim.), Arkipäivän kemia, kokeellisuus ja …, 2009
142009
Learning reaction kinetics through sustainable chemistry of herbicides: a case study of preservice chemistry teachers’ perceptions of problem-based technology enhanced learning
L Cáceres-Jensen, J Rodríguez-Becerra, B Jorquera-Moreno, M Escudey, ...
Journal of Chemical Education 98 (5), 1571-1582, 2021
132021
Introduction to molecular modeling in chemistry education
J Pernaa, M Aksela, SP Ghulam
e-Oppi, 2017
122017
Learning organic chemistry through a study of semiochemicals
J Pernaa, M Aksela
Journal of Chemical Education 88 (12), 1644-1647, 2011
112011
Future chemistry teachers use of knowledge dimensions and high-order cognitive skills in pre-laboratory concept maps
J Pernaa, M Aksela
Concept maps: Making learning meaningful. Proceedings of the Fourth …, 2010
112010
Kehittämistutkimuksen mahdollisuudet opetuksellisten innovaatioiden kehittämismenetelmänä
J Pernaa, M Aksela
Teoksessa J. Pernaa (Toim.), Kehittämistutkimus opetusalalla. Jyväskylä: PS …, 2013
102013
Sähköisten kemian oppimisympäristöjen historia, nykytila ja tulevaisuus
J Pernaa, M Aksela
102013
Yksilöllisen oppimisen opetusmalli
J Pernaa, P Peura
102012
Kemianluokka Gadolin-opettajien kokemuksia uuden oppimisympäristön käytöstä
M Aksela, J Pernaa
Arkipäivän kemia, kokeellisuus ja työturvallisuus kemian opetuksessa …, 2009
102009
Järjestelmä ei voi suorittaa toimenpidettä nyt. Yritä myöhemmin uudelleen.
Artikkelit 1–20