Riie Heikkilä
Riie Heikkilä
Postdcoctoral researcher, Tampere University
Vahvistettu sähköpostiosoite verkkotunnuksessa tuni.fi - Kotisivu
NimikeViittauksetVuosi
Suomalainen maku: Kulttuuripääoma, kulutus ja elämäntyylien sosiaalinen eriytyminen
S Purhonen, J Gronow, R Heikkilä, N Kahma, K Rahkonen, A Toikka
Gaudeamus Helsinki University Press, 2014
572014
El debate sobre el omnivorismo cultural: Una aproximación a nuevas tendencias en sociología del consumo
CJ Fernández Rodríguez, R Heikkilä
Revista internacional de sociología (RIS), 2011
272011
‘IT IS NOT A MATTER OF TASTE…’ Cultural capital and taste among the Swedish-speaking upper class in Finland
R Heikkilä, K Rahkonen
European Societies 13 (1), 143-163, 2011
252011
Bättre folk, bättre smak?: suomenruotsalainen itseidentifikaatio haastatteluaineiston valossa
R Heikkilä
Stakes, 2008
212008
Puhuva ryhmä: esimerkkitapaus ryhmähaastattelun käytöstä sosiaalitieteellisessä tutkimusasetelmassa
R Heikkilä
Sosiologia 45 (2008): 4, 2008
212008
Suomalainen maku
S Purhonen
Gaudeamus, 2018
202018
The grand opening? The transformation of the content of culture sections in European newspapers, 1960–2010
S Purhonen, R Heikkilä, IK Hazir
Poetics 62, 29-42, 2017
152017
Comparing “cosmopolitanism”: Taste, nation and global culture in Finland and the UK
D Wright, S Purhonen, R Heikkilä
Comparative Sociology 12 (3), 330-360, 2013
152013
Bättre folk, bättre smak?: Suomenruotsalaisten maku ja kulttuuripääoma
R Heikkilä
Helsingin yliopisto, 2011
152011
The crisis of cultural journalism revisited: The space and place of culture in quality European newspapers from 1960 to 2010
R Heikkilä, T Lauronen, S Purhonen
European Journal of Cultural Studies 21 (6), 669-686, 2018
122018
Cultural capital and social differentiation in contemporary Finland: An international comparison
K Rahkonen, K Haatanen, S Purhonen, N Kahma, R Heikkilä
Julkaisematon tutkimussuunnitelma, 2006
112006
Defining legitimate taste in Finland: Does mother tongue matter
R Heikkilä, N Kahma
Research on Finnish society 1 (1), 31-44, 2008
102008
Suomalainen maku ja kulttuurin kuluttamisen valikoituneisuus
RLS Heikkilä
Ei-kävijästä osalliseksi-Osallistuminen, osallistaminen ja osallisuus …, 2015
62015
Enter culture, exit arts?: The transformation of cultural hierarchies in European newspaper culture sections, 1960–2010
S Purhonen, R Heikkilä, IK Hazir, T Lauronen, CJF Rodríguez, J Gronow
Routledge, 2018
52018
Matters of taste? Conceptions of good and bad taste in focus groups with Swedish-speaking Finns
R Heikkilä
European Journal of Cultural Studies 14 (1), 41-61, 2011
52011
Into the great wide open? A comparative study of the contents of newspaper culture sections in the UK and Finland, 1970–2010
S Purhonen, T Lauronen, R Heikkilä
Research on Finnish Society 8, 5-18, 2015
42015
Stability and change in the style and standards of European newspapers' arts reviews, 1960–2010
R Heikkilä, J Gronow
Journalism Practice 12 (5), 624-639, 2018
32018
Food, music and politics: The interweaving of culinary taste patterns,‘highbrow’musical taste and conservative attitudes in Finland
S Purhonen, R Heikkilä
Social Science Information 56 (1), 74-97, 2017
32017
Cultural globalization on the printed page: Stability and change in the proportion of foreign cultural products in European quality newspapers, 1960–2010
T Lauronen, R Heikkilä, S Purhonen
Acta Sociologica 62 (2), 211-227, 2019
12019
Between legitimization and popularization: the rise and reception of US cultural products in culture sections of quality European newspapers, 1960–2010
S Purhonen, T Lauronen, R Heikkilä
American Journal of Cultural Sociology, 1-30, 2018
12018
Järjestelmä ei voi suorittaa toimenpidettä nyt. Yritä myöhemmin uudelleen.
Artikkelit 1–20